PvdA en GroenLinks Zuidplas

logo juiste

De gezamenlijke Algemene Ledenvergadering van de PvdA en GroenLinks heeft dinsdagavond 10 december jl. de kandidatenlijst voor de verkiezingen van de gemeenteraad op 19 maart 2014 vastgesteld.

Beide partijen gaan met één kandidatenlijst en één programma het progressieve geluid laten horen tijdens de komende verkiezingen voor de gemeenteraad. Een geluid dat volgens de partijen hoog nodig is de komende jaren. Jaren waarin de druk op het sociale beleid en de zorg groot zal zijn en er kansen zijn voor een groenere Zuidplas.

Eerste 5 op de lijst

Het team dat zich hiervoor namens de PvdA/GroenLinks hard gaat maken, staat onder aanvoering van Pieter Beeldman uit Moordrecht, een nieuwkomer in de politiek. In de top van de lijst staan ook Johan Helmer (plaats 2, Zevenhuizen), Joke van Gelderen (plaats 3, Nieuwerkerk), Geertien Pols (plaats 4, Oud Verlaat) en de huidige wethouder Arjen Hazelebach (plaats 5, Nieuwerkerk). Het team van PvdA/GroenLinks wil er in ieder geval staan voor degene die het moeilijk kunnen krijgen met veranderingen in de zorg en de sociale zekerheid. Bovendien willen ze een ommekeer bewerkstelligen naar een groenere Zuidplas. Lijsttrekker Beeldman: “juist met dit team kunnen we dat bereiken. De samenwerking tussen onze partijen heeft veel energie gecreëerd en de samenwerking beperkt zich niet tot onze partijen alleen”.

Op 18 januari luidt de lijstcombinatie PvdA/GroenLinks tijdens de gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst de verkiezingscampagne in en wordt het verkiezingsprogramma gepresenteerd.

De volledige lijst is als volgt samengesteld:

PositieNaamLeeftijdWoonplaatsM/V
1Pieter Beeldman43MoordrechtM