11 december 2013

Samenwerking PvdA/GroenLinks bezegeld

De gezamenlijke Algemene Ledenvergadering van de PvdA en GroenLinks heeft dinsdagavond 10 december jl. de kandidatenlijst voor de verkiezingen van de gemeenteraad op 19 maart 2014 vastgesteld.

Beide partijen gaan met één kandidatenlijst en één programma het progressieve geluid laten horen tijdens de komende verkiezingen voor de gemeenteraad. Een geluid dat volgens de partijen hoog nodig is de komende jaren. Jaren waarin de druk op het sociale beleid en de zorg groot zal zijn en er kansen zijn voor een groenere Zuidplas.

Eerste 5 op de lijst

Van links naar rechts: Johan Helmer, Pieter Beeldman, Joke van Gelderen, Arjen Hazelebach en Geertien Pols.

Het team dat zich hiervoor namens de PvdA/GroenLinks hard gaat maken, staat onder aanvoering van Pieter Beeldman uit Moordrecht, een nieuwkomer in de politiek. In de top van de lijst staan ook Johan Helmer (plaats 2, Zevenhuizen), Joke van Gelderen (plaats 3, Nieuwerkerk), Geertien Pols (plaats 4, Oud Verlaat) en de huidige wethouder Arjen Hazelebach (plaats 5, Nieuwerkerk). Het team van PvdA/GroenLinks wil er in ieder geval staan voor degene die het moeilijk kunnen krijgen met veranderingen in de zorg en de sociale zekerheid. Bovendien willen ze een ommekeer bewerkstelligen naar een groenere Zuidplas. Lijsttrekker Beeldman: “juist met dit team kunnen we dat bereiken. De samenwerking tussen onze partijen heeft veel energie gecreëerd en de samenwerking beperkt zich niet tot onze partijen alleen”.

Op 18 januari luidt de lijstcombinatie PvdA/GroenLinks tijdens de gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst de verkiezingscampagne in en wordt het verkiezingsprogramma gepresenteerd.

De volledige lijst is als volgt samengesteld:

Positie Naam Leeftijd Woonplaats M/V
1 Pieter Beeldman 43 Moordrecht M
2 Johan Helmer 61 Moerkapelle M
3 Joke van Gelderen 64 Nieuwerkerk V
4 Geertien Pols-Bulsink 64 Oudverlaat V
5 Arjen Hazelebach 62 Nieuwerkerk M
6 John Goedee 53 Nieuwerkerk M
7 Aad Stuivenberg 61 Nieuwerkerk M
8 Jan Jaap den Hollander 59 Moordrecht M
9 Gijs van Soest 39 Moordrecht M
10 Maarten van Teeseling 37 Moordrecht M
11 Leo Loch 63 Moordrecht M
12 Wies Bokhoven-Weller 61 Moordrecht V
13 Frans Peelen 68 Nieuwerkerk M
14 Tommy Bruggink 36 Zevenhuizen M
15 Ben Balm 65 Nieuwerkerk M
16 Alwin Lusing 38 Moordrecht M
17 Ed Diersmann 67 Moordrecht M

Waar ben je naar op zoek?